Hello Kitty!

Er zijn van die dagen in je leven die je nooit zal vergeten. Je trouwdag, de dag waarop je kinderen werden geboren, de dag waarop de wereld over werd genomen door robots, de dag waarop je je diploma behaalde of wanneer je ontslagen werd door die ene vervelende baas met een snor die altijd trilde als hij zich opwond over een verloren voetbalwedstrijd.
Zondag was echter een dag die ik nooit zal vergeten. Zondag was namelijk de dag dat ik erachter kwam dat Hello Kitty geen kat is, maar een meisje dat gewoon heel erg lijkt op een kat.

Het begon als een doodnormale dag, waarop ik moest leren voor een hertentamen. Foreign Affairs was dit keer een van de boosdoeners. Een vak waarbij het draait om buitenlandse zaken (een letterlijke vertaling van de naam van het vak. red.).
Natuurlijk hoort daar af en toe een klein beetje uitstelgedrag bij en dat zorgt er nog wel eens voor dat ik langs een bijzonder artikel kom.
Zo ook een artikel over een Hello Kitty film, die in de maak zou zijn. In datzelfde artikel stond dat het witte katje geen echte kat is.
Een beetje ‘gewikipedia’ later en ik zat perplex achter mijn laptop.
Jarenlang dacht ik dat het witte cartoonfiguurtje, dat ik op veel rugzakken van Japanse en Chinese toeristen zag, een gewone kat was en nu bleek dat ineens niet het geval te zijn.

Nu kan je zeggen: ‘Jeetje Job, waar maak je je druk om?’, maar ik zal je direct vragen: ‘Wat is er nog meer niet echt zoals het eruit ziet?’.
Straks blijkt Maxima geen knappe dame te zijn, maar gewoon giraffe met groeiproblemen. Of is King Kong geen gigantische gorilla, maar gewoon Andy Serkins in een motion-capture suit. Of nog erger Mickey Mouse is geen muis, maar een jongeman die gewoon heel erg lijkt op een muis.

In het kort komt het er natuurlijk op neer dat Hello Kitty gewoon een cartoon is en er helemaal niets heftigs aan de hand is.
Stiekem is deze blogpost ook gewoon een vorm van uitstellen. Daar is niets mis mee, want als mijn moeder het straks leest, dan kan ik gewoon zeggen: ‘Oh mam, het lijkt misschien op uitstelgedrag, maar het is in feite een schoolopdracht die gewoon heel erg op uitstelgedrag lijkt.’
Dus bedankt Hello Kitty, je bent niet wat je lijkt en dat kan ik nu in de echte wereld gebruiken!

Een gedachte over “Hello Kitty!

Geef een reactie

