Houdoe en bedankt

‘People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.’

– Isaac Asimov

‘Houdoe en bedankt’ was het antwoord dat een vriendin me gaf toen ik om een naam voor mijn blog vroeg. Het klonk perfect in mijn hoofd.

Ik heb lang gedacht over een titel, maar niets waarmee ik kwam klonk echt goed genoeg. Soms komt een titel echter onverwachts. Soms op een avondje in een kroeg, waar het bier rijkelijk vloeide en de stemming er goed in zat.

Soms komt een idee terwijl je op de wc het leven aan het overdenken bent. Of als je onder de douche staat mee te zingen met het nieuwste nummer van Katy Perry. Soms komt een idee terwijl je hard aan het fietsen bent, omdat je weer eens te laat uit je bed bent gestapt en al minstens tien minuten op school had moeten zijn.

In veel gevallen heb je een idee eventjes beet en vergeet je het op het moment dat je het moet opschrijven. Alzheimer Light noemen ze dat.

Gek genoeg heb ik daar zelden last van. Zelfs zo zelden dat mijn hoofd vaak overstroomt van de ideeën. Ideeën voor verhalen, films, titels en hoofdstukken. Meerdere malen zorgde dat overstromende hoofd zo vol was dat het enkele andere dingen vergat.

Enkele van die ideeën zijn al uitgevoerd, de ene beter als de andere. En sommige ideeën moeten nog uitgevoerd worden… Of zullen nooit het daglicht zien.

Deze blog is echter wel een van de ideeën die tot leven is gekomen. Een idee dat ontstaan is uit mijn overstromende hoofd. Zodat ik het ‘ideeënpeil’ wat meer op… peil… kan houden.

Verwacht geen extreem slimme opmerkingen, geen bijzonder intelligente uiteenzettingen.

Verwacht iets compleet anders. De hersenspinsels van een student.

Dus laat je verassen. Of niet. Het is aan jou.

Bij deze in ieder geval het volgende,

Houdoe en bedankt

2 gedachtes over “Houdoe en bedankt

  1. Mooi, rommelig, strak, intrigerend, bewonderingswaardig, maar vooral typisch Job.

    Ps: Deze site heeft een bordje nodig: “Welkom in mijn hoofd. U bevind zich hier”

Geef een reactie

